Koszyk

Malarstwo - obrazy wielkich mistrzów malarstwa

Jak sprzedawać obrazy w sieci?

Jak sprzedawać obrazy w sieci? Wielu współczesnych malarzy myśli, że ich piękne obrazy obronią się same, a niestety tak nie jest. W dobie internetu trzeba być obecnym w sieci.

Internet daje współczesnym malarzom, grafikom i fotografom niespotykane dotąd możliwości, trzeba tylko umieć je wykorzystać. W sieci możemy komunikować się z potencjalnymi odbiorcami. Dziś sztuka to towar, który wymaga nowoczesnego marketingu. Internet daje narzędzia, które możemy z powodzeniem wykorzystać, aby promować w sieci swoje malarstwo i fotografię.

Jak sprzedawać obrazy w sieci?

Jak sprzedawać obrazy w sieci? Korzyści z promocji obrazów w sieci

Jak współczesny artysta malarz lub fotograf może poprowadzić swoją karierę tak, aby dostrzegli go klienci, galerie sztuki lub inne instytucje kultury? Na pewno należy wytrwale szukać drogi do publiczności prezentując swoje dzieła tak, aby być bardziej widocznym na rynku i zapewnić sobie rozgłos.


• Przeanalizuj swoje mocne strony i staraj się pozycjonować swoją sztukę na rynku
• Poznaj konkurencję i podpatrz ja ona działa
• Zbadaj potrzeby swoich potencjalnych klientów
• Zadbaj o swoją obecność w internecie


Najważniejsza jest cyfrowa dokumentacja prac, która powinna być nieodłącznym elementem całego procesu twórczego. Dobre, profesjonalnie wykonane zdjęcia obrazów to podstawowy klucz do sukcesu. Zdjęcia powinny być dobrej jakości, ostre, w naturalnych kolorach - ani zbyt blade, ani zbyt jaskrawe.

Jak sprzedawać obrazy w sieci? Własna strona internetowa

Jak sprzedawać obrazy w sieci? Dobry sposób na promowanie obrazów w sieci to własna strona www. Strona www artysty malarza, grafika czy fotografa to jego wizytówka informująca o jego przesłaniu artystycznym, która zawiera również podstawowe informacje o samym artyście, jego osiągnięciach, a także dane kontaktowe. Wielu artystów nie zdaje sobie sprawy, jak ważna jest własna strona www. Strona www powinna być przyjemna, czytelna, zachęcając odbiorcę do bliższego przyjrzenia się dziełom danego autora. Strona www to własne miejsce artysty w sieci, w którym może on zaprezentować cały swój dorobek artystyczny, a także - jeśli chce - pokazywać prace na bieżąco w trakcie ich powstawania.
Nie ma potrzeby ponoszenia kosztów na budowę własnej stronę www, dziś można stworzyć własną witrynę samemu na wielu dostępnych bezpłatnych platformach, np. blogger czy wordpress. Aby się tego nauczyć wystarczy kilka godzin. Wbrew powszechnym przekonaniom nie są to tylko platformy blogowe. Można na nich utworzyć zwykłą witrynę składającą się z podstron i galerii, wcale nie prowadząc bloga (choć jest to wskazane). Na pewno warto postarać się o spójną identyfikację wizualną, czyli zastosować jednolitą wybraną czcionkę, jednolitą kolorystykę i dodać prosty, wyróżniający nas znak graficzny (logo). To zwiększa nasze szanse na odróżnienie się od konkurencji i wywołanie zainteresowania.

Jak sprzedawać obrazy w sieci? Blog artystyczny

Blogowanie to nawiązywanie bardziej bezpośredniego kontaktu z osobami zainteresowanymi sztuką i potencjalnymi klientami. Można go prowadzić osobno lub na witrynie www, prezentować prace w toku, ukazywać jak wygląda praca artysty od kuchni. Blog jest bardzo łatwy i wdzięczny w obsłudze i daje również dużo przyjemności autorowi, a ponadto blogi pozycjonują się dużo łatwiej niż statyczne strony www - innym słowy łatwiej je znaleźć w sieci. Na blogu możesz umieszczać zdjęcia lub tapety, na których możesz podawać linki do innych miejsc w sieci (np. swojej wystawy). Jeżeli twoje prace są gdzieś wystawiane, stwórz fotorelację z wystawy czy wernisażu i umieść ją na swoim blogu. Dzięki temu ktoś, kto szuka informacji o tym wydarzeniu trafi właśnie do ciebie i odkryje twoją twórczość.

Jak sprzedawać obrazy w sieci? Promocja w serwisach społecznościowych

Artysta malarz, grafik czy fotograf powinien być obecny na portalach społecznościowych - chodzi oczywiście o popularne media społeczne jak Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ i YouTube, żeby wymienić najważniejsze. Facebook to ogólnoświatowa galeria, której zasięg jest praktycznie nieograniczony, oraz doskonała platforma do nawiązywania i utrzymywania kontaktów.

Jak sprzedawać obrazy w sieci? Promocja mailingowa

Wysyłanie emaili do znajomych, do dziennikarzy branżowych i instytucji kultury to dobry sposób na zwrócenie na siebie uwagi. Opisz swoje prace i pomysły prostym językiem. Zaproś na wernisaż, na wystawę. W stopce maili, które wysyłasz, zamieść linka do swojej strony internetowej lub bloga. To ułatwi osobom zainteresowanym dotarcie do Twojej strony jednym kliknięciem w link bez konieczności wyszukiwania twoich danych. Podstawą marketingu prowadzonego za pomocą mailingu jest przypominanie o swoim istnieniu i o tym, że zajmujesz się czymś ciekawym. Pamiętaj jednak, żeby nie spamować, czyli nie wysyłać maili zbyt często. Co to znaczy "często" to sprawa uznaniowa. Dla jednych "często" oznacza raz w tygodniu, dla innych raz w miesiącu. Decyzja zależy od twojego wyczucia.

Jak sprzedawać obrazy w sieci? Grupy na forach internetowych

Warto dołączyć do istniejących w sieci forów i grup tematycznych. Pozwala to na znalezienie się w gronie osób, które są autentycznie zainteresowane sztuką i naszymi pracami. Uczestniczenie w grupach dyskusyjnych to szansa usłyszenia konstruktywnej krytyki i zdobywania informacji na temat bieżących wydarzeń, którymi żyje środowisko artystyczne.
Artysta malarz świadomie budujący własną markę w sieci i prowadzący aktywny marketing sieciowy ma znacznie większą szansę na osiągnięcie sukcesu na rynku niż osoby podchodzące pasywnie do swojej autopromocji.

Zajrzyj na forum naszej galerii.

Ogólna ocena (2)

5 z 5 gwiazdek

Skomentuj jako gość

Attachments

Location

Oceń pracę :
0

People in this conversation

  • Gość - Maria

    Witam serdecznie, ja ostatnio widziałam ciekawy, nowy serwis: Auxioner.com. Można właśnie tam sprzedawać dzieła sztuki. Przez internet- także szybko, każdy w zasadzie może.

    Rated 5 out of 5 stars
    0 Like
    Short URL:
  • Gość - Witold

    Interesujący wpis.

    0 Like
    Short URL:
  • Gość - Studio Plama

    Bardzo rzeczowy i wyczerpujący artykuł.

    Rated 5 out of 5 stars
    0 Like
    Short URL:

Szukaj na blogu

Ostatnie komentarze

Gość - PJ
Super interpretacja, dużo ukrytych znacz...
Gość - u4d9c742
nadawanie tytułów niezatytuowanym dzieło...
Gość - Morpheus
Nie wiadomo w jaki sposób ognisko jest z...
Gość - Aga
Wg mnie, gość był nawalonym nimfomanem, ...
Gość - Vinnie
I love you my baby girl Wiki k

Nasze produkty

OBRAZY NA PŁÓTNIE

Obrazy na płótnie

Reprodukcje obrazów drukujemy na bawełnianym płótnie artystycznym canvas naciągniętym na drewniany blejtram. Obraz ze zdjęcia jest doskonałym prezentem, gotowym do powieszenia na ścianę. 

 

więcej...

WYDRUKI GICLEE

Wydruki Fine-Art

Wydruki artystyczne giclee wykonujemy na specjalnych papierach typu fine-art, które zapewniają doskonałą jakość i trwałość drukowanych zdjęć oraz nadają pracy artysty szczególny charakter.

 

więcej...

PLAKATY

Plakaty

Plakaty drukujemy na wysokiej jakości papierze o doskonałych parametrach technicznych. Idealne rozwiązanie na ożywienie charakteru wnętrza.

 

więcej...

Jak zamawiać?

Galeria obrazów FineArtExpress prezentuje reprodukcje znanych malarzy minionych epok i arcydzieła malarstwa światowego w formie wydruków na płótnie canvas i wydruków na papierze. Wybierz zdjęcie i zamów reprodukcję obrazu na płótnie lub na papierze archiwalnym.

Zamawianie jest bardzo proste:

Krok 1

Krok 1.

Wybierz zdjęcie i produkt. Wybierz wielkość wydruku.

Krok 2

Krok 2.

Włóż do koszyka i opłać zamówienie korzystając z płatności elektronicznych.                                

Krok 3

Krok 3.

Drukarnia otrzyma gotowy, wykadrowany plik do druku o określonych parametrach.          

Krok 4

Krok 4.

Po wydruku i zmianie statusu zamówienia na „zrealizowane” otrzymasz maila z informacją o wysyłce.